Fakty i mity na temat treningu EMS

Nie ma chyba osoby, która nie słyszała o treningu z użyciem elektrostymulatora EMS. Jednak wokół tej innowacyjnej metody walki z nadwagą i słabą kondycją narosło wiele fałszywych przekonań. Sprawdźmy, co jest faktem, a co tylko powielanym mitem.

Sesje EMS mogą być przeprowadzane u osób po kontuzjach i urazach — FAKT

Co może się wydać na pierwszy rzut oka zaskakujące, trening EMS jest bezpieczny dla osób z kontuzjami i urazami. Może być traktowany jako element rehabilitacji, gdyż nie obciąża stawów, jak wiele klasycznych ćwiczeń. Trening EMS pomaga wzmocnić mięśnie, dzięki czemu zmniejsza ryzyko nawrotu kontuzji. Dzięki sesjom elektrostymulacji możesz szybciej wrócić do zdrowia. EMS to szansa na lepszą formę dla osób z ograniczonymi możliwościami ruchowymi.

Trening EMS jest przeznaczony tylko dla mężczyzn — MIT

Płeć nie ma tutaj żadnego znaczenia. Z dobroczynnego wpływu elektrostymulacji mięśni mogą czerpać korzyści zarówno mężczyźni, jak i kobiety. Wystarczy, że dana osoba ukończyła 18. r.ż. i w związku z jej stanem zdrowia nie ma żadnych przeciwwskazań do poddania się sesjom EMS.

Trening EMS daje szybkie efekty — FAKT

Efekty treningu EMS są widoczne znacznie szybciej, niż w przypadku klasycznych ćwiczeń na siłowni, czy w klubie fitness. Pierwsze pozytywne zmiany są widoczne już po kilku tygodniach od rozpoczęcia sesji elektrostymulacji. Przy regularnych treningach zauważysz:

  • redukcję tkanki tłuszczowej,
  • ujędrnienie wiotkiej skóry,
  • lepszą wydolność organizmu,
  • wzmocnienie mięśni,
  • niwelację cellulitu,
  • ograniczenie dolegliwości bólowych pleców.

Nie ma przeciwwskazań do treningu EMS — MIT

Elektrostymulacja mięśni wiąże się z pewnymi przeciwwskazaniami. Dokładną listę przedstawia Klientowi wykwalifikowany trener EMS przed rozpoczęciem pierwszej sesji. Do głównych czynników wykluczających zaliczamy.min.:

  • ciążę,
  • rozrusznik serca,
  • obecność metalowych implantów,
  • infekcje z gorączką,
  • menstruację,
  • nowotwory,
  • aktywne stany zapalne,
  • nadciśnienie,
  • choroby układu nerwowego,
  • choroby serca.

Trening EMS nie obciąża stawów — FAKT

Jak już wspomnieliśmy wcześniej, elektrostymulacja mięśni nie obciąża w żaden sposób stawów, gdyż nie wymaga użycia dodatkowego obciążenia. Podczas sesji masz na sobie specjalny, dopasowany kostium ze wbudowanymi elektrodami, nie używasz dodatkowo ciężarów itp. akcesoriów. Z tego względu treningi EMS są polecane również osobom w dojrzałym wieku, które ze względu na stan zdrowia nie mogą wykonywać tradycyjnych ćwiczeń obciążających stawy i kręgosłup.

Trening EMS trwa długo — MIT

Elektrostymulacja mięśni EMS to krótkotrwały trening. Jedna sesja trwał tylko 20 minut i składa się z kilku części. W tym czasie możesz przeprowadzić kompleksowy trening ciała i cieszyć efektami, porównywalnymi do tych, jakie dają godziny ćwiczeń na siłowni.

Chcesz zadbać o formę i z uśmiechem przeglądać się w lustrze? Zapisz się już dziś na trening EMS w studio Intime w Krakowie i poznaj szerokie spektrum możliwości, jakie daje elektrostymulacja mięśni!